I. stupeň / 7. ročník
- aplikuje výtvarný jazyk do vlastní tvorby, recepce a reflexe jiných či vlastních děl
- poznává a vědomě používá obrazotvorné prvky plošného i prostorového vyjádření, jejich vlastnosti a vztahy (shoda, podobnost, kontrast, opakování, rytmus, dynamika, struktura, pohyb, proměna v čase) a
jejich účinky porovnává a hodnotí
- samostatně navrhne volbu techniky pro zvolený námět, inspiruje se výtvarným uměním
(knihy, internet, výstavy)
- hodnotí svou práci, koriguje sám sebe
- studijním způsobem zachytí realitu kolem sebe a posouvá ji do volné tvorby
- užívá klasické i moderní technologie
- samostatně vytvoří krátkou výtvarnou řadu na zvolené téma
- ukončí studium I. stupně absolventskou prací
Jak začít?
Jak začít?
Podle vlastního výtvarného vnímání (vnímej, pozoroj, vyhledej, objev, srovnej, atd.)
a vlastní výtvarné imaginace (představ si, (roz)lušti, (do)mysli, vymysli, objev, atd.)
přejdi k vlastní výtvarné tvorbě (objev, vyzkoušej, ověř, nalezni, zobraz, vyprávěj, atd.)
ÚPLNĚ NEJDŘÍV SI PŘIPRAV vlastní zadání
absolventské práce. To by mělo být konkrétní a srozumitelné.
Napiš si na papír, čemu se chceš věnovat a snaž se pracovat v krátké výtvarné řadě anebo v projektu.
Doporučuji najít si konkrétní a uchopitelné téma, které je dostupné, víš o něm hodně, můžeš se v něm lehce orientovat, zajímá tě a chceš se něco nového dozvědět anebo naučit.
Příklady z minulých absolventských prací I. stupně:
téma: Květiny, Portréty oblíbených zpěváků/herců, Architektura kolem nás...
téma: Sen, Čas, Roční období, Rodina (rodinné fotografie), Umělecké směry ve vlastní šťávě (jeden vlastní obraz v několika stylech: Pop Art (ala A. Warhol), secese (ala A. Mucha), exprese (ala E. Munch)...
TÉMA NEMUSÍ BÝT ZA KAŽDOU CENU NĚJAK VÝMEČNÉ, OBJEVNÉ, můžou to být OBYČEJNÉ VĚCI, OKAMŽIKY, KRAJINA...
a vlastní výtvarné imaginace (představ si, (roz)lušti, (do)mysli, vymysli, objev, atd.)
přejdi k vlastní výtvarné tvorbě (objev, vyzkoušej, ověř, nalezni, zobraz, vyprávěj, atd.)
ÚPLNĚ NEJDŘÍV SI PŘIPRAV vlastní zadání
absolventské práce. To by mělo být konkrétní a srozumitelné.
Napiš si na papír, čemu se chceš věnovat a snaž se pracovat v krátké výtvarné řadě anebo v projektu.
Doporučuji najít si konkrétní a uchopitelné téma, které je dostupné, víš o něm hodně, můžeš se v něm lehce orientovat, zajímá tě a chceš se něco nového dozvědět anebo naučit.
Příklady z minulých absolventských prací I. stupně:
téma: Květiny, Portréty oblíbených zpěváků/herců, Architektura kolem nás...
téma: Sen, Čas, Roční období, Rodina (rodinné fotografie), Umělecké směry ve vlastní šťávě (jeden vlastní obraz v několika stylech: Pop Art (ala A. Warhol), secese (ala A. Mucha), exprese (ala E. Munch)...
TÉMA NEMUSÍ BÝT ZA KAŽDOU CENU NĚJAK VÝMEČNÉ, OBJEVNÉ, můžou to být OBYČEJNÉ VĚCI, OKAMŽIKY, KRAJINA...
V momentě, kdy VÍŠ, CO CHCEŠ DĚLAT / VYBER SI TECHNIKU:
- budeš kreslit, malovat, kolorovat, použiješ různé techniky k objevení tématu?
- budeš kreslit, malovat, kolorovat, použiješ různé techniky k objevení tématu?
Kristýna Ženíšková, LIDÉ, 2017 Markéta Partynglová, SMŮLA, 2019
Anežka Tišerová, AKVAREL, 2017
Jitka Horáková a Kateřina Jelínková, 2019
Jitka Horáková (ČB) a Kateřina Jelínková (KOMIKS V UMĚNÍ), 2019
Liliana Hofstetterová, PORTRÉTY a Varvara Stepina PŘÍPRAVA NA TALENTOVÉ ZKOUŠKY / SUPŠ JIHLAVA, Justýna Boudníková HOROR V DĚTSKÝCH SERIÁLECH, 2020
Liliana Hofstetterová, PORTRÉTY a Varvara Stepina, PŘÍPRAVA NA TALENTOVÉ ZKOUŠKY / SUPŠ JIHLAVA, Justýna Boudníková, HOROR V DĚTSKÝCH SERIÁLECH, 2020
Emma Guillebotová, ARCHITEKTURA, Kristýna Figerová, PORTRÉTY,
Lenka Tauchmanová, HOROR, 2020
Lenka Tauchmanová, HOROR, 2020
Markéta Partynglová, SMŮLA, 2019
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
II. stupeň
- samostatně řeší výtvarné problémy, argumentuje, diskutuje, respektuje jiný názor
- obhajuje svůj názor, ale umí se i poučit
- používá odborné názvosloví
- prezentuje práci vlastní i druhých, volí vhodné formy adjustace a výstavní koncepce
- orientuje se v umění 20. století a má
přehled o soudobém umění
- zná význačné umělce této doby
- formuluje svá hodnotící hlediska a své postoje k modernímu umění, k architektuře a k designu
- zná význačné umělce této doby
- formuluje svá hodnotící hlediska a své postoje k modernímu umění, k architektuře a k designu
Žádné komentáře:
Okomentovat