pátek 12. února 2021

ABSOLVENTSKÉ PRÁCE 2021 / I. a II. stupeň

Připravila jsem pro vás stručný přehled jak nejlépe připravit a strukturovat vaši absolventskou práci:

I. stupeň / 7. ročník
- aplikuje výtvarný jazyk do vlastní tvorby, recepce a reflexe jiných či vlastních děl
- poznává a vědomě používá obrazotvorné prvky plošného i prostorového vyjádření, jejich vlastnosti a vztahy (shoda, podobnost, kontrast, opakování, rytmus, dynamika, struktura, pohyb, proměna v čase) a
jejich účinky porovnává a hodnotí
- samostatně navrhne volbu techniky pro zvolený námět, inspiruje se výtvarným uměním
(knihy, internet, výstavy) 
- hodnotí svou práci, koriguje sám sebe
- studijním způsobem zachytí realitu kolem sebe a posouvá ji do volné tvorby
- užívá klasické i moderní technologie
- samostatně vytvoří krátkou výtvarnou řadu na zvolené téma
- ukončí studium I. stupně absolventskou prací 

Jak začít?
Podle vlastního výtvarného vnímání (vnímej, pozoroj, vyhledej, objev, srovnej, atd.)
a vlastní výtvarné imaginace (představ si, (roz)lušti, (do)mysli, vymysli, objev, atd.)
přejdi k vlastní výtvarné tvorbě (objev, vyzkoušej, ověř, nalezni, zobraz, vyprávěj, atd.)

ÚPLNĚ NEJDŘÍV SI PŘIPRAV vlastní zadání
absolventské práce. To by mělo být konkrétní a srozumitelné. 

Napiš si na papír, čemu se chceš věnovat a snaž se pracovat v krátké výtvarné řadě anebo v projektu.
Doporučuji najít si konkrétní a uchopitelné téma, které je dostupné, víš o něm hodně, můžeš se v něm lehce orientovat, zajímá tě a chceš se něco nového dozvědět anebo naučit.

Příklady z minulých absolventských prací I. stupně:
téma: Květiny, Portréty oblíbených zpěváků/herců, Architektura kolem nás...
téma: Sen, Čas, Roční období, Rodina (rodinné fotografie), Umělecké směry ve vlastní šťávě (jeden vlastní obraz v několika stylech: Pop Art (ala A. Warhol), secese (ala A. Mucha), exprese (ala E. Munch)...

TÉMA NEMUSÍ BÝT ZA KAŽDOU CENU NĚJAK VÝMEČNÉ, OBJEVNÉ, můžou to být OBYČEJNÉ VĚCI, OKAMŽIKY, KRAJINA...

V momentě, kdy VÍŠ, CO CHCEŠ DĚLAT / VYBER SI TECHNIKU:
- budeš kreslit, malovat, kolorovat, použiješ různé techniky k objevení tématu?




Denisa Sýkorová, KVĚTINY, 2018


Denisa Sýkorová, KVĚTINY, 2018

                 Kristýna Ženíšková, LIDÉ, 2017               Markéta Partynglová, SMŮLA, 2019       

Anežka Tišerová, AKVAREL, 2017

Jitka Horáková a Kateřina Jelínková, 2019

Jitka Horáková (ČB) a Kateřina Jelínková (KOMIKS V UMĚNÍ), 2019
Liliana Hofstetterová, PORTRÉTY a Varvara Stepina PŘÍPRAVA NA TALENTOVÉ ZKOUŠKY / SUPŠ JIHLAVA, Justýna Boudníková HOROR V DĚTSKÝCH SERIÁLECH, 2020

Liliana Hofstetterová, PORTRÉTY a Varvara Stepina, PŘÍPRAVA NA TALENTOVÉ ZKOUŠKY / SUPŠ JIHLAVA, Justýna Boudníková, HOROR V DĚTSKÝCH SERIÁLECH, 2020


Justýna Boudníková, HOROR V DĚTSKÝCH SERIÁLECH, Anna Gree, KVĚTY, 2020

Emma Guillebotová, ARCHITEKTURA, Kristýna Figerová, PORTRÉTY,
Lenka Tauchmanová, HOROR, 2020


Vilém Brzokoupil, AFRIKA, 2019,  Barbora Nohelová, MANGA, 2020
Sofie Puflerová, PORTRÉTY, 2020



Markéta Partynglová, SMŮLA, 2019
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
II. stupeň
- samostatně řeší výtvarné problémy, argumentuje, diskutuje, respektuje jiný názor
- obhajuje svůj názor, ale umí se i poučit
- používá odborné názvosloví
- prezentuje práci vlastní i druhých, volí vhodné formy adjustace a výstavní koncepce
- orientuje se v umění 20. století a má přehled o soudobém umění
- zná význačné umělce této doby
- formuluje svá hodnotící hlediska a své postoje k modernímu umění, k architektuře a k designu
Vojtěch Dvořák, FOTOGRAF, 2020



Dominika Zimová, ČLOVĚK, 2019
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat