pátek 6. listopadu 2020

FOTO_PODZIM = ALEGORIE / pátek A + B + pondělí B + zájemci :-)

Co je to ALEGORIE : Je to příběh (může být FOTKA) nebo obraz se skrytým významem. Postavy v alegoriích jsou symboly, které tvoří konkrétní myšlenky. Příběh má obrazný význam, nejen doslovný.
Poznámka: Alegorie není alergie :-) 😂👀



- Ouroboros, had/drak, který požírá svůj vlastní ocas a je symbolem obnovy a věčné existence. Toto je kresba Theodorose Pelecanose z kopie ztraceného alchymistického traktu z roku 1478. Ouroboros symbolizuje věčnost nebo cykličnost. Je to pocit něčeho, co se neustále znovu obnovuje. Podobně jako fénix symbolizuje cykly, které začínají znovu, jakmile skončí.
       
- Laurent de La Hyre,   Alegorie aritmetiky  z roku 1650 

Dnešní inspirační výzva je:
VYFOŤ ALEGORII,  NA TÉMA PODZIM
Těším se na VŠECHNY příspěvky, ideálně poslat do WhatsApp skupiny
DĚKUJI MOC RADKA +420 777 606 425

Podzim je olej na plátně, který namaloval Giuseppe Arcimboldo v roce 1573. Obraz je Musée du Louvre v Paříži a jeden se o alegorický portrét .


Jan Vermeer van Delft, Umělcův ateliér (Alegorie malířství) , kolem r. 1665 - 1666
olej na plátně
120 x 100 cm
Kunsthistorisches Museum, Vídeň

Přesto, že Vermeer maloval průměrně dvě až tři plátna za rok , je pravděpodobné, že se rozhoduje v práci svého otce a živě se také prodává umění. Prodej děl děl jiných malířů než vlastní malířská činnost tím, že pravděpodobně vyděláte více, když se vždy podepisujete oficiální seznamy označují za malíře. V letech 1662 až 1663 a pak 1670 až 1671 nakonec získal v malířském cechu funkci hoofdmana, děkana cechu. Svá plátna Vermeer nemaloval pro otevřený trh, ale spíše pro mecenáše, kdo chce ocenit jeho práci. Mezi nejznámějším patřil Jacob Dissius, malíř z Delftu, který vlastnil celkem devatenátor Vermeerových pláten.

Vermeer byl mistrem harmonických domácích žánrových výročí z každodenního života. Pracovník velmi často a pečlivě pracuje, používá jasné a zářivé barvy, které aplikují v zajímavých kompozicích světla a stínu. Jeho oblíbené barvy byly čekankově modré a okrové. Vermeerovy obrazy vyzařují tajemnou krásu, jíž byl Vermeer mistrem. Je pravděpodobné, že ve své tvorbě používal kameraman obskurní, který dosahoval precizních kompozic a perspektiv, aniž by jeho nákresy nebo skici se do dnešní doby nezachovaly.

Žádné komentáře:

Okomentovat